گلابی و درمان هایپرگلایسمی در مراحل ابتدایی ابتلابه دیابت نوع 2

 23 مارس 2015 – بر اساس یک تحقیق جدید که در لوله ی آزمایش انجام شده است رژیم غذایی مملو از گلابی در مدیریت دیابت نوع  2 و فشارخون بالا موثر است.

 محققان دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی به بررسی دو ترکیب در دو رقم از گلابی (Bartlettو Starkrimson) بر بیماریهای مزمن  پرداختند.

 این پژوهش ادامه ی تحقیق قلبی انجام شده بروی تأثیر عصاره ی حاوی پالپ انواع مختلف گلابی بر جذب گلوکز در مراحل هضم غذا در شرایط آزمایشگاهی است.

دانشمندان ترکیباتی  نظیر فنول ها (مرتبط با طعم و رنگ  میوه) و آنتی اکسیدانها را در این نوع از گلابی ها یافتند و از سوی دیگر مشاهده نمودند مصرف گلابی  فعالیت آنزیم های مرتبط به متابولیسم نشاسته و گلوکز را کند می کند.

 کند شدن فعالیت این آنزیمها می تواند به مدیریت قند خون و فشارخون در مراحل اولیه ی ابتلا به دیابت کمک کند. محققان بر این باورند که این تأثیرات می تواند مرتبط با ترکیبات فنولی موجود در گلابی باشد و این یافته ها  می تواند به ابداع استراتژیهای تغذیه ای  برای افراد مبتلا به دیابت نوع  2 کمک کند.

 درحالیکه دانشمندان درحال بررسی این تأثیرات در بدن انسان هستند، این یافته ها می تواند اساس تحقیقات بعدی برای بررسی استفاده از گلابی در درمان دیابت نوع 2 باشد.

پرفسورShetty   می گوید: کشف پتانسیل گلابی برای ایجاد تعادل در فعالیت باکتریهای مفید دستگاه گوارش و سلامت روده بسیار جالب توجه است زیرا می تواند به سلامت کلی بدن کمک نماید.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2015/mar/pears-could-treat-early-stage-hyperglycemia-in-type-2-diabetes-92569995.html